بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:51 | بازدید : 46
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

 

همین طور می دانیم که مقالات زیادی در این باره منتشر شده است که هر کدام از آن ها، بخشی از این موارد را پوشش می دهند. بنابراین اگر به مبحث سئو علاقه مند هستید، باید این عوامل را بشناسید و اهمیت شان را ترتیب بندی کنید. مطمئناً اگر بدانید بیش از 200 فاکتور رتبه بندی مختلف برای سئو وجود دارد شگفت زده خواهید شد. بسیاری از شرکت ها نمی توانند با تمامی این 200 مورد ارتباط برقرار کنند، به همین خاطر بیشتر افراد به دنبال ساده تر کردن این فاکتورها و درک صحیح آنها هستند. شاید بپرسید چرا؟ جواب آسان است. سئو فرآیندی زمان بر و پیچیده و حتی خسته کننده ای است. موارد بسیاری از فاکتورهای مهم سئو ممکن است با یکدیگر تداخل ایجاد کنند، به همین دلیل افراد غیر کارشناس تنها می خواهند عوامل مهم سئو را بدانند و بر روی آنها تمرکز کنند.

 

در این مقاله ما قصد داریم، مهم ترین مباحث سئو را به ساده ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم تا در فرآیند بهینه سازی سایت خود با مشکل پیچیده ای مواجه نشوید.

 

گوگل اخیراً درباره سئو چه گفته است؟

آندری لیپاتسو، یکی از مسئولان گوگل در دوبلین در همایشی که در 23 مارس 2016 برگزار شد، درباره مهم ترین عوامل سئو در رتبه بندی سایت گفت:

 

بله می توان گفت، که فاکتورهای رتبه بندی دقیقا چه چیزهایی هستند. اگر بخواهیم تمامی این فاکتورها را در چند جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که محتوا و لینک هایی که در سایت شما قرار دارند، مهم تر از همه مواردی است که تا به حال شنیده اید.

 

خب، اجازه دهید کار خود را با همین موارد آغاز کنیم. بر اساس گفته های گوگل، لینک و محتوا سایت دو فاکتور بزرگ برای رتبه بندی محسوب می شوند. خوشبختانه، بیشتر افراد به خوبی می دانند که محتوای خوب چه نوع محتوایی است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید، اما در ادامه این موضوع را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

حال سوال اینجاست: آیا تنها باید بر روی این دو فاکتور تمرکز کنیم؟ آبا دنیای مجازی تنها بر روی این دو فاکتور استوار است؟ خب، نمی توان با قطعیت چنین چیزی گفت. فاکتورهای بسیار پیچیده ای وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد اما اجازه دهید همه این موارد را ساده تر کنیم. چه تعداد شرکت و سازمان می توانند با بهبود روند تولید محتوا و توزیع آنها در فضای اینترنت، جایگاه خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشند و رتبه بهتری کسب کنند؟ به جرات می توان گفت بیشتر سازمان ها و شرکت ها نمی توانند به خوبی از پس انجام این کار بر بیایند.

 

امتیاز محتوا و لینک های شما مهم ترین نقش را در رتبه بندی سایت شما دارند.

 

به نظر من این معادله بسیار بک لینک چیست کابردی است. اگرچه محدودیت هایی نیز دارد. شما باید مفهوم محتوای عالی را درک کنید. در این شرایط قادر خواهید بود رتبه سایت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

 

محتوای خوب، چه نوع محتوایی است؟

اگر یک قدم به سمت عقب برداریم و به این فکر کنیم که محتوای عالی از چه اجزایی تشکیل شده است، متوجه خواهیم شد که یک محتوای فوق العاده دارای سه ویژگی است:

 

مرتبط بودن محتوا با جستجوی کاربر

کیفیت

تجربه کلی کاربر از محتوای تولید شده

اولین مرحله از این فرآیند، بسیار ساده است. اگر موضوع محتوایتان با کوئری های جستجو مرتبط نباشد، نباید در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود. درست است؟ ویزگی دوم نیز ساده است. اآیا اطلاعاتی که برای افراد فراهم می کنید، دقیقاً همان چیزی است که آن ها به دنبالش هستند؟ آیا این محتوا با موضوع کلی سایت شما در ارتباط است؟ ایا محتوایی که تولید می کنید منحصر بفرد و جذاب هست؟

 

تمامی این موارد مرتبط با کیفیت است. ما می توانیم مفاهیم کیفیت و منحصر بفرد بودن نسبی را با هم ترکیب کنیم. به عنوان مثال کلمه کلیدی طراحی سایت را در گوگل جستجو کنید.

 

محتوای خوب چه نوع محتوایی است؟

 

همانطور که می بینید 16 میلیون مطلب درباره این عبارت وجود دارد. سوال اینجاست که چگونه می توانید کاربران را به سمت محتوا خودتان جذب کنید؟ شما باید محتوای جدید و رقابتی ایجاد کنید که ارزش بسیار زیادی برای کاربر داشته باشد. البته انجام این کار زیاد هم ساده و آسان نیست و به تحقیق و دانش کافی نیاز دارد، اما می توان با کمی تلاش محتوایی با کیفیت تولید کرد.

 

اگر در یک بازار رقابتی فعالیت می کنید، باید بدانید رقبای اصلی شما چه کسانی هستند و از چه محتوایی برای مخاطبان خود استفاده می کنند. احتمال اینکه 5 لینک برتر برای هر جستجو، دارای محتوایی بسیار جذاب و فوق العاده باشند، بسیار زیاد است.

 

برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

اد پیوند در سئو سایت بی پایان نیست ، اما کمی خلاقیت و تاکتیک های هوشمندانه می تواند به شما کمک کند فرصت های عالی پیوند را از مخفیگاه های خود پیدا کنید. در این قسمت از Whiteboard Friday ، بریتنی مولر مجموعه ای از لینک سازی مدرن را شروع می کند (از جمله توصیه های حکیم: بگذارید افراد متن لنگر خود را انتخاب کنند!)

 

 

 

برای باز کردن یک نسخه با وضوح بالا در یک برگه جدید ، روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید!

 

رونویسی ویدئو

سلام طرفداران موز. به نسخه دیگری از Whiteboard Friday خوش آمدید. امروز ما در جستجوی ساده ترین راه ها برای دریافت بک لینک به وب سایت خود هستیم. هیچ یک از اینها به هیچ وجه شامل تولید محتوا نیست.

 

واقعاً از شیرجه رفتن به سئو چیست این موضوع بسیار هیجان زده است. این بخشی از "پیوند ساختمان در سری 2020 و بعد از آن" بزرگتر خواهد بود. بنابراین واقعاً هیجان زده هستید که در آسانترین کارهایی که امروز می توانید برای بهبود نمایه لینک دهی انجام دهید ، غواصی می کنید. بیا یک نگاهی بیندازیم.

 

ایجاد لینک بدون ذهنیت

8 روش برای گرفتن بک لینک در سال 2020

1. نام تجاری ، محصول ، نام و غیره لینک شده ذکر می کند

این فقط رفتن به گوگل ، جستجوی این موارد در نقل قول ها و جستجو در چندین صفحه اول نتایج است تا اطمینان حاصل شود که همه این نتایج به سایت شما لینک می شوند.

 

احتمالاً اینگونه نیستند ، بنابراین این فرصتهای شما برای ارسال پیام یا ایمیل از مدیر وب سایت یا نویسنده برای ارائه پیوند به سایت شما با ذکر نام شما خواهد بود. این یکی از ساده ترین کارهاست. تصاویر بدون پیوند نیز همینطور است.

 

2. تصاویر پیوند نشده

اگر با وب سایتی کار می کنید که تصاویر اختصاصی زیادی دارد یا دارای طراحی گرافیکی بسیار عالی است ، این یک معدن طلا است ، شاید دارای اینفوگرافیک یا مواردی باشید که مخصوص مارک یا دامنه هستند. از جستجوی عکس عکس Google استفاده کنید و تصاویری را که فکر می کنید در وب سایت های دیگر گرفته شده یا استفاده شده اند قرار دهید.

 

بلافاصله خواهید دید که آن وب سایت ها چیست و آیا به سایت شما پیوند دارند یا خیر. بنابراین دوباره ، بسیار شبیه به این اولین بار. شما در اصل فقط از آنها می خواهید که وب سایت را اعتبار کنند و بر اساس آن پیوند بزنند.

 

3. 404 صفحه خود را با بک لینک هدایت کنید

این کاملاً تحت کنترل شماست. احتیاجی به ارتباط نیست. در حقیقت ، Moz Link Explorer این را واقعاً به راحتی در Moz Pro فراهم می کند. شما در اصل نگاهی به تمام صفحات خود دارید که دارای بک لینک هستند ، و می توانید با کد وضعیت فیلتر کنید.

 

شما فقط آن را به 400s ، 404s تغییر داده اید ، و می توانید تمام صفحات وب سایت خود را که در حال حاضر بک لینک دارند مشاهده کنید اما صفحه دیگر در آنجا نیست. تنها کاری که می خواهید با آن انجام دهید این است که فقط 301 آن صفحه خراب قدیمی را به صفحه مربوطه جدید هدایت کنید و به نوعی آن مرجع ارسال شده به سایت خود را ذخیره می کنید.

 

خیلی راحت بسیاری از افراد آن مورد را فراموش می کنند. عالیه.

 

4- پیوندهای اخیراً گم شده را تحت نظر داشته باشید

کلمه کلیدی در اینجا "اخیراً" است. اگر می توانید با وب سایت دیگری که اخیراً یا به طور تصادفی در آن تغییر کرده است یا عمداً چیزهایی را در صفحه تغییر داده است ، درگیر شوید ، به احتمال زیاد لینک گمشده خود را پس می گیرید.

 

همچنین فقط مهم است که واقعا درک کنید چرا.

 

آیا آن وب سایت از نو طراحی شده است؟

آیا آنها از شر صفحات خلاص شده اند؟

آیا رقیبی وارد شده و منبع بهتری از آنچه در حال حاضر دارید تهیه کرده است؟

انواع مختلفی وجود دارد که شما واقعاً می خواهید آنچه را که اتفاق می افتد شناسایی کنید.

 

5. اهداف بک لینک را حرکت دهید

این تاکتیک جدیدی است که اخیراً توسط سارا هولنبک درخشان در Siege Media مورد توجه من قرار گرفت. آنها تیم درخشانی دارند. من اکیداً توصیه می کنم حتماً این مقاله را بررسی کنید که اساساً مربوط به انتقال اهداف بک لینک است ، که هرگز به نظر من خطور نکرده است. وبسایت شما.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش